donderdag 12 september 2013

Weekend

zondag 21 december 2008


Het zullen een paar blogs worden die niet in chronologische volgorde zullen staan. Begin van achter naar voren.
Een ander weekend geworden als ik misschien gedacht had. ben tot de conclusie gekomen dat mijn denken en doen toch niet altijd parallel lopen. Blijf voorlopig maar solist.Dus alle plannen maar snel gewijzigd, misschien had ik die toch al wel klaar liggen.
Gisteren het huis eens flink onder handen genomen. Gewassen, en gedweild het ziet er allemaal weer toonbaar uit.
Moet nu veel meer doen nu Annette vaker weg is. Gelukkig voor haar dat er een nieuwe liefde is verschenen. Hopelijk dat ze nu het grote geluk eens vind.
Vrijdag met goede plannen om half negen de bus genomen naar Doetinchem om van daar uit te treinen. Had geen route vastgezet wilde mezelf verrassen waar ik terecht zou komen. Maar was vast besloten om zeker op de terugreis in Den Bosch terecht te komen en "Bosse bollen van Jan de Groot" mee te nemen.Toen ik op station Arnhem Velperpoort was, begon ik me te herinneren dat je op vrijdag helemaal niet vrij mag reizen. In Arnhem centraal maar vlug in de folder gekeken en nee het mocht helemaal niet.
Was toch in Arnhem dus toen maar naar het archief om toch maar wat aan de stamboom te doen.Ben nog wel weer wat tegen gekomen dus mij heerlijk vermaakt met heel veel dossiers uit de jaren 17 en 1800. Vaak moeilijk te lezen maar wel weer verder gekomen. Tegen drie had ik er genoeg van en even de stad in gelopen en de trein Doetinchem gepakt.
Daar gekomen nog even de binnenstad ingelopen om even iets kleins te eten.Was bij Bos en kwam daar een oud collega van Turmac tegen, we hebben zestien jaar samen gecarpoold en ieder is in 1999 toen zijn eigen weg gegaan. Lekker bijgepraat over alles en nog wat,ook hij had het nodige meegemaakt. Vastbesloten om het contact weer te herstellen en elkaar weer vaker te zien. Zo zie je maar alles heeft zijn zin en doel.
Was thuis tegen achten en het verloop van die dag eens flink overdacht. En daar mijn conclusie uit getrokken dat het leven soms vreemde wendingen kan maken.
Donderdag bijna de hele dag op Sydehem geweest, er was ingebroken bij drie mensen die in de aanleunwoningen wonen. Het had toch heel veel impact voor die mensen, helemaal over de toeren. Geld en sieraden weggenomen vooral die sieraden hadden toch grote emotionele waarden Kon alleen de verhalen aanhoren en toch proberen om de mensen zo goed en zo kwaad mogelijk te troosten. Helaas de daders zullen wel nooit gepakt worden.
We zullen als cliƫntenraad samen met de leiding de veiligheid in en rond het huis nog eens onder de loep nemen.
Jammer dat ook een verzorgingshuis niet veilig is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten