donderdag 12 september 2013

Voorjaar

maandag 20 april 2009


Het is toch echt voorjaar. Alle fruitbomen staan vol op in bloei en de vogels gaan behoorlijk te keer.Mijn gigantische tuin ligt er weerkeurig bij. Ben elke keer aan het aftellen hoe vaak of ik dit nog moet doen. Langzaam aan dringt het nu pas tot me door dat ik op dit adres iet zo lang me woont.Het is voor mij toch een redelijke rustige week geweest.Vorige week donderdag was er een lezing over orgaan donatie en transplantatie in Terborg. De lezing werd gehouden door iemand die in 2002 een nieuwe long had gekregen. Die man vertelde op een heel open en eerlijke manier over zijn ziekte (een aangeboren afwijking die op zijn veertigste pas aan het licht kwam), het wachten op de nieuwe long en de problemen na de transplantatie. Er waren zo'n vijftig belangstellende iets wat me niet tegenviel. Onder de aanwezige waren vijf mensen die ook nieuwe organen gekregen hadden. Kijk nog regelmatig op de site van longtransplantatie.nl en zie de wisselende successen van getransplanteerden. de verslagenheid als er weer iemand is overleden, de blijdschap als het zo veel beter blijkt te gaan als men verwacht had. Verleden jaar om deze tijd was ik in Limburg bij Anne-Marie. Het was toen ook mooi weer en we zaten in grote spanning hoe het met Dean (kleinzoon van Anne-Marie)verder ging. De berichten waren op dat moment nog behoorlijk hoopgevend. De vrijdag voor Pinksteren gingen we samen in een supermarkt op "bedeltocht"voor zegeltjes die we Alida wilden sturen. We waren heel succesvol, alleen de chef vond het niet zo'n goed idee en verzocht ons om maar de zaak te verlaten. Heel trots op hetgeen we gepresteerd hadden gingen we naar huis om de volgende dag gewoon boodschappen te halen tot schrik van het personeel. Nu is het weer lekker zonnig alleen nu in het Zeddamse toch ook weer aan het bedelen en schooien en ook nu is de oogst goed, wel voor een ander doel. Zou ik dan zo'n eerlijke of zielige uitstraling hebben?Durf niet meer in de spiegel te kijken. Vond het gisteren voor de familie in Alkmaar toch super dat men daar kampioen geworden is. nu nog hopen dat de Graafschap niet degradeert en dat Twente tweede mag worden. Schrijf deze week nog wel een blog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten