donderdag 12 september 2013

Vrijdag de dertiende

donderdag 12 februari 2009








Nee op deze dag schrijf ik geen blog. Dus nu op de twaalfde nog vlug.
Tussen alles door toch het laatste nieuws vanuit Zeddam. Beter gezegd er is eigenlijk niet veel nieuws. Zo links en rechts wat aan het doen maar dat stond al in mijn vorige blog.
Na een rustig weekendje in Ulft, maandag middag even in een vlaag van werklust de etalage"versierd. Rustig begonnen, en de clowns en de serpentines eens voor het raam gehangen. Nog even geen ballonnen er aangedaan want dan kon ik de gordijnen niet dicht krijgen. Dit woensdag maar gedaan. Tussen alles door, administratie bijgewerkt en een optie genomen op een appartement die hier in het dorp gebouwd word. Of ik van die optie gebruik maak weet ik nog niet. Hangt van heel veel factoren af maar omdat er nog maar zes vrijwaren en nog een voor een voor mij betaalbare prijs toch maar een optie op genomen. Heb nog wel een paar weken om definitief te beslissen, dus alles op een rijtje zetten.
Gisteren de helft van de zolder ontruimd, carnavalsspullen naar beneden gehaald en de rommelmarkt dingen voor Gabrie meteen meegenomen. Zaterdag komen ze dat ophalen, staat nu allemaal klaar kan zo ingeladen worden.
Vanmorgen samen met de buurmannen de tent voor de komende dagen opgezet en een "vloer "ingelegd.
Vanmiddag een stukje geschiedenis van de voorloper van Sydehem uitgezocht voor een boekje volgend jaar. Zal daar mijn tanden nog behoorlijk op stuk moeten bijten om dat op tijd klaar te krijgen.Het gebouw is in de nacht voor de bevrijding van Zeddam door de Duitsers in brand gestoken. Er is toen een heel correspondentie gevoerd om dat te mogen herbouwen, dat heeft 18 jaar geduurd voor dat er toestemming kwam. De ambtelijke molens draaiden toen ook al niet erg snel. Zal nog verschillende dagen in het archief moeten doorbrengen om alles een beetje accuraat te kunnen weergeven.Kom toch heel verrassende dingen tegen die volgens mij nog nooit openbaar zijn gemaakt. Zal zeker voor publicatie hier en daar nog wel toestemming moeten vragen. Ik laat me verrassen op de antwoorden.
En de komende dagen gaan we maar carnaval vieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten