donderdag 12 september 2013

Dooi

dinsdag 13 januari 2009


Tja we zijn het weer kwijt, de prachtige witte winterpracht. Hoeft de eerste negenenveertig weken ook niet meer terug te komen.Toch ook ik heb er ontzettend van genoten.
Nu maar eens op de meters van de energieaanbieders kijken wat het me gekost heeft.
Ben hier in huis niet ongeschonden er van afgekomen, toen ik vrijdag de deur achter van "het hok"wilde losmaken en er een flinke duw tegen aangaf, sprong het glas van de deur. Karton en een dekzeil brachten meteen uitkomst.
Toch ondanks alles redelijk dooi kunnen houden. Vrijdag middag samen met Marcel prachtig gewandeld. Op de grote vorstdagen stond ik s morgen om vijf op stak de ventilatorkachel aan en ging op de bank liggen, tv aan en genieten van de mooie natuurfilms die de commerciële zenders 's nachts brengen.
Zaterdag een telefoontje dat er bezoek kwam, dacht voor maar even maar bracht gelukkig eten mee ook voor de volgende dag. Zondag een hele grote tocht gemaakt samen met Gerry. Koffie gedronken als afsluiting op het Montferland na een wandeling van toch zo'n vier uur.
Maandag van alles gedaan, moest nog wat gewassen worden en wilde nog dingen uitzoeken voor de stambomen.'s avonds vergadering van de schutterij, ben al wel weer lid maar zit officieel nog niet in het bestuur maar ze hebben me al wel weer ingewijd en doe weer helemaal mee, net of ik nooit weg ben geweest.
Dinsdag die ruit eens bekeken en de deur. De deur ziet er niet meer uit is ook behoorlijk ontzet dus wil ik er nu niet veel geld voor uittrekken, dus een plaatje triplex gehaald en dat er voor getimmerd. Nog naar een schuifpui gekeken om alles beter te isoleren, helaas vijf centimeter te hoog. Jammer dan nog maar even wachten. Ooit zal er wel iets passend komen.Wil dat helemaal nog veranderen.
Nog een vergadering van de cliëntenraad van het verzorgingshuis Sydehem voorgezeten. Een paar dingen die voor bijna onmogelijk werden gehouden toch voor tachtig procent er door gekregen, nu nog even mijn koppigheid aanwenden om die laatste twintig procent er ook door te drukken. Als het doorgaat dan hebben we als cliëntenraad toch ook weer een vinger in de pap om bewoners van de aanleunwoningen weer van dienst te zijn. Moet lukken. Voelde me toen het afgelopen was dan ook behoorlijk voldaan en strijdlustig om door te gaan tot het bittere einde.Merk toch dat iedereen blij is dat ik alles weer heb opgepakt.
Ook al heb ik de afscheid cadeaus
dan al wel binnen, ga gewoon weer verder. Ben dan ook niet meer van plan om Zeddam te verlaten ook al heb ik al wel eens wat anders gezegd. Ben net zo flexibel als de wind. Tussendoor nog foto's op hyves gezet en nog wat aan het familieblog gedaan.
Dadelijk een kast proberen in zijn geheel te verplaatsen en weer in te pakken.
Donderdag de buurman helpen met zijn pc en 's avonds nog even vergaderen.
Och zo vliegen de dagen voorbij 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten