donderdag 12 september 2013

Bijkomen

woensdag 11 maart 2009


Een beetje bijgekomen van een drukke dag. Moe van een dag fietsen. Vanmorgen naar Didam gefietst, eerst naar het gemeentehuis om een uittreksel van het bevolkingsregister te halen en toen naar de woningstichting. Helaas ik had niet goed gekeken want ik was een uur te vroeg, tijd nuttig doorgebracht bij een oud collega die vlak in de buurt woont. Toen huurcontract getekend, aanrechtblad uitgezocht, kleur van de tegels en de aanrechtkastjes en veel zaken besproken. Gelukkig had ik al de vragen op papier staan, anders was ik, denk ik de helft wel vergeten. Dit krijgt nog een vervolg in april in het appartement zelf. Begin september zal zo als het er nu voorstaat ingetrokken kunnen worden. Toen naar Doetinchem gefietst nog een poos met Yvonne gepraat die op bezoek bij haar moeder was, en daarna wat boodschappen gedaan onderweg en was moe toen ik in huis kwam. makkelijk gemaakt met het eten, vet pan aan en een paar frietjes en frikandel warm gemaakt. Dit wordt mijn zevende verhuizing. Eerste verhuizing was ik negen jaar dus had niks te vertellen. Toen met het trouwen eerst in Duiven, we waren blij dat we daar toen konden wonen. Twee jaar later Doesburg een mooi huis maar ik voelde me daar niet thuis, de kinderen hebben daar wel een heerlijke tijd gehad denk ik. Tien jaar later Doetinchem, een huis wat er eerst heel verlokkelijk uitzag en wat toch achteraf geen goede keuze was, wel drie en twintig jaar gewoond. Een huis waar in de zwartste bladzijde van mij leven heeft plaatsgevonden, het overlijden van Hans. Toen de scheiding en de noodoplossing in 's Heerenberg, daar heb ik maar 1 keer in geslapen. Ingetrokken bij Annie in Zeddam en naar haar overlijden voelde ik me daar niet meer in huis. Ben het gaan ontvluchten, geprobeerd in Limburg waar ik me helemaal thuis voelde maar om daar te gaan wonen was onmogelijk. Eerst geprobeerd door dit huis te re-stylen een thuis gevoel te creĆ«ren, maar dat lukte maar gedeeltelijk. En nu deed zich de mogelijkheid zich voor om nu naar een huis te gaan wat ik zelf helemaal kan beslissen wat er in komt en hoe het er uit komt te zien. Compact en toch voldoende ruimte. Heb de beslissing genomen en ga me langzaam aan voorbereiden op mijn laatste verhuizing. Volgens de statistieken zou ik er nog veertien jaar kunnen wonen, zou ik dat volmaken betekenend dat ik dan de oudste mannelijke Timmermans zou zijn. We zien wel. Vanavond rustig eens voetbal gekeken naar de mooiste voetbalclub van de wereld Manchester United. Gisteren bij de tandarts een plan van aanpak gemaakt wanneer de tand renovatie gaat beginnen. Volgende week worden de schroeven in de kaak geplaatst. Dus dan weekje mondje dicht.En nu dadelijk lekker rustig naar bed en hoop dat ik nog wat kan slapen. Als er vanavond nog mensen dit blog lezen, wel te rusten en tot het volgende blog 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten