donderdag 12 september 2013

De beslissing is gevallen

maandag 9 maart 2009


Ja na alle raadgevingen te hebben gehoord en gelezen en heel veel overleg met mijn allernaasten(de kinderen en Gerry) besloten om ............... te verhuizen.Er waren veel goede redenen om dat niet te doen maar de argumenten om het wel te doen kwamen in de meerderheid. Dus september/ oktober komt de verhuiswagen om me te brengen naar het centrum van het dorp. Dus omdat ik toch erg ruim in de tijd kunnen we dat rustig aan doen. Woensdagmiddag ga ik het voorlopig huurcontract tekenen en dan langzaam aan hier alles gaan uitzoeken. Een levensloop appartement eerste etage met balkon, uitzicht op kerk en molen dus ik ga me er best in thuis voelen. Kamer/keuken 2 slaapkamers grote badkamer en een grote hal, voor iemand alleen groot genoeg. Realistisch beschouwd de laatste verhuizing wat ik bewust meemaak.Tot nu toe was ik 6 keer verhuisd. Nu een huis dat ik zelf en alleen in alle rust heb gekozen, alle voorgaande huizen waren omdat we ergens moesten wonen of dat ik toch samen met de partner er voordeel in zag. De tijd die ik nu nodig heb voor schoonmaken en de tuin kan ik dan mooi in andere zaken stoppen. Het financieel plaatje ongeveer hetzelfde qua huur en energie kosten. Overhuizing en het opknappen hier kan ik ook tegen elkaar wegstrepen dus kosten neutraal. (bijna). Eerst de verhuizing van de spullen van Annette nog, dan kan ik echt beginnen. Heb in het dorp nog niemand gehoord die het complex mooi vindt, ook dat is dan weer de uitdaging om er juist te gaan wonen. Vanaf het vorige blog veel gewandeld, zaterdag met Gerry weer zo'n vijfentwintig kilometers, ben weer behoorlijk in de benen. Verder rustig weekend van gemaakt. Volgend weekend wordt iets heftiger, nu maar rustig aan. Morgen eerst tandarts tweede gedeelte, de zorgverzekeraar heeft akkoord gegeven voor het verbouwen van mijn mond, hoop dat hij wel net zo groot blijft als ik hem nu heb. Alles bij elkaar gaat het drie maanden duren dus kan nog wel even.Loop een poosje met een bek zonder tanden. Dit wordt verder een "schutterij"week. Schema's maken voor advertentieverkoop, draaiboek schrijven en naar Kalkar om spullen uit te zoeken om het geheel weer wat op te fleuren. Dus vervelen is er niet bij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten