donderdag 12 september 2013

Nieuw jaar

zaterdag 3 januari 2009


Oud en nieuw, wat een traditie is het toch.
Elk jaar neem ik me voor om er niet aan mee te doen maar trap er toch bijna elk jaar weer in. Dit jaar had ik in eerste instantie andere plannen maar heb het weer bijgesteld en er toch maar wat van gemaakt.
Oud jaar begon met de ontdekking dat de wasmachine het niet meer deed. Achter in "het hok"waar hij staat was er een temperatuur van nul graden, ventilator kachel er bijgezet en in pyjama begonnen om te kijken of ik er zelf wat aan kon doen.
Ja in de klok zat een draadje los en toen het weer gesoldeerd was deed hij het weer. Intussen gemerkt dat er bij mij ook een draadje los zat want ik was blauw van de kou. In plaats me eerst eens aangekleed had , in die dunne pyjama daar aan het prutsen.
Binnengekomen de verwarming nog meer gewaardeerd als anders. Het betekende dat mijn voornemen om oliebollen te bakken niks werd.
Het was al te laat om daar nog aan te beginnen.Van alles in huis gehaald voor het geval er nog visite zou komen.
Kon overal terecht om daar het feest te vieren, maar had op Sydehem beloofd om te helpen met de oudjaar bingo. Om half zeven er naar toe gegaan en met een paar mensen een geweldige avond bezorgd.Je kunt merken dat de mensen toch steeds slechter zijn als ze binnenkomen, de belangstelling loopt dan ook elk jaar wel wat terug. Nu waren sommige bewoners van de aanleunwoningen er niet, durfde het huis niet mee uit na de inbraak van twee weken geleden. Toen het tegen tienen afgelopen was nog met wat mensen meegelopen en moest eerst alles nakijken of het wel veilig was. Jammer dat zoiets is gebeurd.
Tegen elven naar Marcel en Heidy gegaan, Annette met Paul waren er ook en ook de buren met de kinderen dus een heel huis vol. Was gezellig ook met de kinderen. Twaalf uur, de straat op en ook naar de eigen straat, links en recht een drankje genomen en toen bij mijn buren Johan en Doortje terecht gekomen.
Toen belde Yvonne om de wensen over te brengen, kreeg te horen dat hun toch een spannende middag hadden gehad. Bij de buren was er brand uitgebroken in het dak, vuurwerk. Ook Yvonne moest het huis uit, had alleen maar de fotoboeken mee kunnen nemen en nog een paar persoonlijke zaken.Brandweer was snel bijgekomen en heeft de brand van uit hun huis bestreden. Bij de buren wel water en roetschade maar bij Yvonne was de schade meegevallen.
Schrok wel van het verhaal, besefte pas een paar uur later de impact van alles.
Om drie uur maar naar bed gegaan. Volgende morgen toch al weer om acht beneden geen hoofdpijn had ook niet te veel alcohol gehad. "s middags bij de overburen Tonis en Fien geweest, zaten nog meer bekenden en na het bier, toen de anderen weg waren met zijn tweeën aan de whisky. Heb het geweten, de fles was leeg en wij waren vol.
Thuis gekomen en op de bank gaan liggen en in slaap gevallen. Wakker geworden met een toch wel grote hamer in mijn hoofd.
Hele dag gehouden en nu na een goede nachtrust weer helemaal boven jan. Mezelf beloofd om dat nooit meer te doen, komt me ook bekend voor.
Heb dat al eens eerder gezegd. Vanmiddag naar 's Heerenberg en verder afwachten wat er komt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten