dinsdag 10 september 2013

zomer

zondag 6 juni 2010







Lang geduurt toch een heel klein beetje zomer gehad. was me het weekje wel weer. Schreef ik in het vorige blog dat het rustiger zou worden? Tuurlijk niet de hectiek houdt gewoon aan.Zelf schuld aan moet ik maar vaker nee zeggen. Moeilijk woord soms voor mij. Zeg het vaak op de verkeerde plaats en de verkeerde tijd.Voor ik alle kopij voor het boekje binnen had duurde toch net iets langer als gehoopt maar het ligt bij de drukker en de zeventiende is het klaar. de printversie gezien en ben trots op mezelf dat het er zo mooi uitziet. Met de voorzitter een hele nacht aan het lezen geweest om de fouten er uit te halen die er toch nog in stonden. Hadden er rond de honderdvijftig gevonden aangegeven en de volgende dag naar de ontwerper en met z'n drieën gecorrigeerd. Vergadering van de huurders commissie hier gehad. Heel kritisch geweest zal wel grootse zeur van het complex zijn maar toch weer dingen voor elkaar gekregen die al verbeterd zijn.Donderdag kwam de vergunning om op zesentwintig juni een grote bedeltocht in het dorp te houden. We gaan een inzamelingsactie voor de aanleg van tuin en terras bij Sydehem houden. Doen we met behulp van andere verenigingen. Al een geluidwagen en twee dweilorkesten gecharterd en in drie dagen al twintig vrijwilligers, nu nog vijf en twintig er bij en we hebben genoeg. Dus even mensen toch lekker maken dan komt ook dat goed. We zullen daar best niet zo heel veel ophalen maar we timmeren weer eens aan de weg. Over vier weken hebben we kermis nu uitnodigingen versturen voor de speciale gasten. Dus daar dadelijk maar aan beginnen. Vanmorgen met Bart, Anouk en Heidy naar het Montferland gefietst daar wat gedronken. Vanmiddag nog een beetje hier in de buurt rondgefietst tot het toch een beetje donker begon te worden.Vrijdag een bbq gehad bij Henk en Fien die gisteravond hier op balkon hebben gezeten. Niet te laat geworden en geen last van katers. Morgen eerst Annie computerles geven en dan samen met Marcel het graf van Hans nog eens wat oppimpen. Vrijdag zestien jaar geleden gestorven zaterdag Annie drie jaar. Soms gaat de tijd wel heel erg snel.Mijn vorig blog dat was het dan, ja toch iets met pijn in mijn hart afgesloten maar ben nu toch met het zoeken gestopt, er valt met mij ook niet te leven te wispelturig, te onrustig, te veel kuren en ben toch teveel verweven nu met Zeddam.Ben begonnen om de transformatorhuisjes die hier in de buurt nog staan te fotograferen. Toch vergane glorie sommige. Maar hebben voor mij ook wel een bijzondere betekenis.In het eerst huisje heeft mijn vader een week lang een Engelse piloot verborgen gehouden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten