dinsdag 10 september 2013

Toch

maandag 4 oktober 2010


Toch een nieuw blog. Toch is een woord die ik zovaak heb gebruik in het boek dat iedereen die het gelezen heeft om moest lachen.Denk dat we het er dertien keer hebben uitgehaald, staat er nog wel een paar eer in.

Ben behoorlijk nerveus geweest(misschien nu nog wel) komt het wel goed en ziet het er een beetje goed uit. Is niet niks een boekje schrijven heb ik gemerkt. Lezen is gemakkelijker.Maar nog 12 dagen en dan is het zover.
Ben ik auteur, samensteller en uitgever.
Wel bijzonder voor iemand die op school als hoogste cijfer ooit een zes voor Nederlands had en een vijf voor schrijven. Computer zalig ding kan je schrijven en weghalen, vijftig jaar te laat.

Gisteren een dagje Den haag gedaan. Wist morgens niet waar ik zou terechtkomen maar is uit eindelijk Den Haag geworden.In Arnhem de eerste trein die op punt van vertrekken stond genomen, helaas niet de beste keus. Trein ging tot Ede, moesten we met de bus naar Driebergen, overstappen naar Utrecht en toen de trein Den Haag gepakt. Eerst Binnenhof gelopen, koffie gedronken bij Corona daar heb ik al ens een halve dag gewacht op een kandidaat voor een commissariaat bij Turmac, kwam niet opdagen. Zag nog wel een leuke oude prijslijst met als kop de lekkerste sigaretten zijn Turmac sigaretten": deed me wel goed. Toen de Molenstraat doorgelopen langs het Parkhotel waar ik ooit een week heb gelogeerd. Veel te duur toen, nu viel ook daar de aftakeling te zien.En daarna de stad verder door richting Hobbemaplein.

Als ik als kind bij zus Annie logeerden hadden we altijd de keus, tram pakken naar de stad of Scheveningen en geen ijs of lopen met beloning een ijsje, Dus veel gelopen. Nu ook. Na vijftig jaar heel veel veranderd maar wist toch de weg. Toen weer terug gelopen via een andere weg Het Groene Weggetje ook die weer terug gevonden. Tot in de jaren zestig de rose buurt van Den Haag. Jullie snappen wel dat als ik met Gerard samen liep we veel oog hadden wat achter of naast de rode lampjes zat. Winkels nog in geweest en toen station.Broodje gegeten op station en de eerste trein gepakt.

Eindhoven. Een stuk Nederland dat ik nog nooit vanuit een trein had aan schouwt. .Eindhoven daar de trein naar Den Bosch geen Bossche bollen van Jan de Groot gehaald, daar op het station net tijd voor een Hema worst (wel hel erg vet)en van daar uit richting Arnhem.

Bij het instappen in Arnhem liep ik zomaar een oud collega tegen het lijf. Arie, we hebben zeker zestien jaar samen naar het werk gereden. Heel lang niet meer gezien. Hij nu twee keer gescheiden en kwam van zijn nieuwe vriendin af. Kan je nagaan de reis naar Doetinchem was nu erg kort. Adressen uitgewisseld en komen zeker nog weer een bij elkaar.

Fietsen naar Zeddam en het hoofd was vol van een mooie dag.
Was wel heel erg moe kon toch niet slapen. Vooral de nachten erg onrustig, zal wel blijven tot 16 oktober.

Vanaf vorige week elke dag twee keer naar Sydehem geweest om foto's te maken van sloop en de vooruitgang van de tuin en terras. Wil daar nog een dia show van maken voor op het internetcafe op de open dag.

Er is in de afgelopen tijd zoveel gebeurd dat ik er soms wel eens bang van wordt.Feesten en narigheden gehoord en gezien en zelf? Was verleden jaar op 4 oktober hier aan het schilderen. Wat gebeurd er veel in zo'n jaar. Enerzijds omgevlogen anderzijds heel lang geduurd.

Met de voorintekening van het boekje loopt het redelijk. De eerste veertig hebben zich al gemeld. Nog 160 en ik ben tevreden.

Schrijf nog wel vlug weer een blog dit wel een beetje lang geduurd voor het er was.
Al wel eerder begonnen en dan weer verwijderd. Kon de goeie woorden niet vinden. Toch? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten