dinsdag 10 september 2013

allerheiligen

dinsdag 2 november 2010


Gisteren was het echt een Allerheiligen weer. Grauw, mistig, troosteloos weer. vroeger twee keer op die dag naar de kerk. Iedereen vrij en op z'n zondags lopen. Vandaag dan Allerzielen. Ook kerk en dan naar kerkhof we legden dan of zette dan een bloemetje op het graf van opa, 's avonds naar het lof en de vrije dagen zaten er op. Kerkhof had vroeger iets luguber, je was als kind daar toch wel bang voor om naar toe te gaan al had het ook wel wat spannends. Nu ga ik vaak als ik ergens ben naar een kerkhof. Vooral oudere kerkhoven hebben wat. Mooie scheefgezakte graven, verweerde stenen. Ja ik loop dan wel over zo'n kerkhof, geeft toch rust.
In Nederland is Allerheiligen geen vrije dag meer dat verschil kon je gisteren goed merken in Doetinchem, wemelde van de Duitsers, de middenstand pikt op deze manier dan ook een graantje mee.

Kerken, ze stromen steeds leger vooral de katholieke kerk. Zolang er zo star vanuit Rome geregeerd wordt denk ik dat er binnen enkel jaren heel wat van die gebouwen gesloopt of afgebroken zullen worden. Of er moet heel snel ingezien worden dat men de ivoren toren eens afbreekt. Ben al jaren geen lid meer van die club. Ieder moet maar geloven op zijn eigen manier.

Ben druk aan het fietsen richting Doetinchem. Ga regelmatig naar Ans dan krijgt die ook nog visite en ligt niet zo alleen. Heeft toch lelijke smak gemaakt. Nu ze aan het knie is geopereerd zal ze waarschijnlijk wel weer snel naar Den Ooiman gaan om te revalideren.

Verkoop van het boek gaat niet zo hard als ik gehoopt had al hoewel er toch al zo'n 130 verkocht zijn. Toch hoeft het nu niet in een keer zo hard te gaan als met de boeken van Mullisch. Ik wil ze zelf nog graag verkopen.

Een blog geschreven in het holst van de nacht omdat ik helemaal niet kon slapen. Er gebeuren zoveel dingen om me heen dat ik het ritme gewoon kwijt ben.
Maar ga voor half vier wel weer te bed.

de statistieken eens bekeken. Blijkt dat mijn blogs al 2365x zijn bekeken en de kijkers niet alleen uit Nederland komen, BelgiĆ«,VS en Rusland wonen de de meest kijkers. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten