dinsdag 10 september 2013

Soms

zaterdag 31 juli 2010


Soms zit het mee soms zit het tegen. Het is zo'n gezegde. Kan niet helemaal zeggen of het me afgelopen week mee of tegen gezeten heeft. Het is wel een week geweest waarin ik denk ik toch ietsje teveel alcohol genuttigd heb. Het begon vorige week zaterdag met een vriendenavond. Eigenlijk met toch wat tegen zin naar toegegaan maar geen spijt van gehad geweest te zijn. Wilde toch op tijd thuis zijn maar bleef langer plakken.
Zondag na bijgekomen te zijn toch ook nog op visite gegaan en ook daar vloeide de wijn behoorlijk.
Woensdag vergadering van de jubileumcommissie. Tijdens de vergadering maar twee glaasjes, en toen nog samen met de voorzitter informeel nog heel wat besproken onder het genot van enkele sigaren en enkele glaasjes geweldige whiskey.
Was intussen al tegen drie dat ik van Braamt toch nog naar Zeddam fietste en moet zeggen dat ik blij was dat ik de fiets in de stalling had staan.
De volgende morgen had ik een uitvaart van een buurman waar ik wel eens met gewandeld heb. Hij had een rolstoel waar als je er achterloopt niet hoeft te duwen. Was 77 jaar en had parkinson en kon niet praten maar wel heel goed nog van verstand.
Had niet verwacht dat ik uitgenodigd zou worden maar toen de kaart kwam ook resoluut besloten er naar toe te gaan. Moet toch vaststellen ook al kom ik heel weinig meer in een kerk maar als er liederen of gebeden in Latijn zijn ik die altijd nog ken. Is er vroeger toch wel ingestampt.
Later met Heidy en Bart ijs gegeten en Bart zijn voetbal wensen aan me kenbaar gemaakt. helaas geen Zeddam of de Graafschap. Meteen Liverpool en dan Real en tot slot Inter Milaan. Goeie vooruitzichten heb me aangeboden om zijn manager te worden. Eerst laat ik hem zondag kennismaken met de Graafschap op de open dag.
Deze week verder veel achter de pc gezeten om alles wat met het jubileum te maken heeft af te maken.
Alle uitnodigingen verstuurd, adressen op moeten zoeken. Voor de leden uitnodigingen gemaakt en verstuurd en facturen voor de adverteerders en sponsoren. Vandaag bijna vierhonderd stuks de deur uit laten gaan. Veel via de post maar toch ook zo'n honderdvijftig zelf rondgebracht.
Jubileum kan komen. woensdag nog een journalist uitleg geven over de dagen en dan nog huis aan huis het programma verspreiden en dan zit het werk van twee jaar er al weer bijna op.
4-5-6 september tijdens het feest zal nog wel het nodige verricht moeten worden maar dat is ontspanning. Al wel begrepen dat ik die dagen zuinig met alcohol moet zijn. Toch een beetje als de controleur gevraagd. Lijkt me ook beter als feest te vieren.
Vlug overschakelen op Sydehem dat moet voor 1 september ook zover zijn en dan gewoon uitblazen en weer verder met foto's en stamboom. En soms is het stil.
Vanavond een programma over Vera Lyn de zangeres die door de oorlogsjaren heen de Engelse troepen toch elke keer weer vermaakte met haar liederen.
Ook dan komt er weer een hoop jeugd sentiment naar boven. Als je ouder wordt ga je steeds dichter bij het water wonen.
En net genoten dat Twente de JC schaal gewonnen heeft. Alle Twentse vrienden gefeliciteerd.
En nog steeds is stilte het antwoord op veel vragen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten