dinsdag 10 september 2013

spannend

zondag 10 oktober 2010


Aan de vooravond van toch een spannende week voor mij, probeerde ik toch rustig voor de tv blijven zitten.
Ben behoorlijk verkouden maar zet gewoon door, woensdag moet dit over zijn.
De drang om een blog te schrijven en iets rustiger te worden overwon. Waarom is er nog spanning?

Het boek ligt in de kamer, drie mensen hebben het gezien en vonden het er erg goed uitzien toch die spanning. Zelf heb er maar twee of drie keer ingekeken, de foto's bekeken en ja wat vind ik er van? Weet het niet, soms mooi soms niet spannend genoeg. We zien wel. wat vinden anderen ervan die er voor moeten betalen?

Het wordt toch een week waar in ik veel bij en in Sydehem ben. Morgenvroeg eerst even naar de tuin en weer foto's maken. Tuin wordt geweldig. Dinsdag nog het draaiboek doorlopen. Woensdag vergadering van de centrale cliƫntenraad ook in Sydehem, donderdag Geradusdag voor de bewoners met een speciale verrassing, vrijdag aankleding zalen en hal en dan zaterdag hele dag.

Zal zaterdag als voorzitter van de cliƫntenraad en bestuurslid vrienden van Sydehem de gasten ontvangen. Dan het boek presenteren en eerste exemplaren overhandigen aan een bewoonster die honderd jaar wordt in januari, burgemeester en vertegenwoordiger Sensire. In een notendop 100 jaar geschiedenis vertellen en dan ook namens de bewoners een dankwoord doen aan de stichting vrienden van en de kringloopwinkel die ook een cadeau schenkt. Speech moet nog geschreven worden, precies vier minuten totaal.
Gasten rondleiden, pers en burgemeester en dan het boek verkopen.

Donderdagmiddag als voorzitter de bewoners nog een speciaal kado aanbieden ook daar moet nog wat voor op papier komen. Kump allemaol wel good.

Intussen zit ik hier al weer een jaar in dit appartement. Bevalt het?
Het wonen in het appartement zelf is geweldig. Er om heen toch veel storenden zaken. Veel storingen in de afzuiging, verwarming, water. Gen grote dingen maar elke keer is er wat. Vooral de afzuiging is een ramp. Was ik eerst de enigste waar het werkte, nu enigste waar het niet werkt.Ik ben terecht gekomen in een verpleeghuis. 's nachts roepende mensen, zitten wel in de andere vleugel maar soms hoor ik het toch.
Spijt?
Dat heb ik van veel dingen dus hiervan weet ik het niet precies. Wel blij dat ik verhuisd ben. Dus niet klagen.

Zaterdag had ik eigenlijk een crematie in Deventer van en goede bekende maar voelde me zo beroerd dat ik niet ben gegaan. Vandaag nog niet heel veel beter maar vanmorgen naar Heidy geweest en ben met Bart en de vriendjes uitnodigingen rondgebracht voor de verjaardag. later een poos op de bank geslapen. Ben erg moe en moet nog zoveel doen. Wel gewassen en de was weggewerkt vandaag. Alleen nog strijken. Vroeger waren er van die kaboutertjes die dat deden helaas die zie ik niet meer.

Na volgende week doe ik het huis weer eens goed.
Morgenavond nog vergadering van de schutterij hier in huis. Dus nog wel stofzuigen en dweilen.

Na een super druk jaar ga ik nu eens aan mezelf denken. Mijn hoofd zit nog vol met anderen. Wilde nog wel een paar dagen weg. Helaas de agenda.... tot einde van 2010 te vol.
En de rust niet gekregen wilde zoveel zeggen maar kan de woorden niet vinden.

Geschiedenis schrijven is gemakkelijker als het niet over je zelf gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten