dinsdag 10 september 2013

de storm voorbij

maandag 25 oktober 2010


Heeft even geduurd voor ik weer aan een blog ben begonnen. Was het schrijven even zat. Volgens de regels heb ik nu een zee van tijd.
Schutterij jubileum voor bij.
100 jaar Sydehem voorbij maar ja rust is erg slecht voor mij dus maak me al weer druk om andere dingen.

Heel bijzondere ervaring om zo in het middelpunt van de belangstelling te staan. Dat is echt mijn ding niet maar het komt zoals het komt.Een jaar bezig geweest met voorbereiding van het boek.

De laatste paar maanden druk geweest met voorbereiding van het feest. Vergaderingen, telefoontjes, mails en wat al niet meer.Soms voelde ik mij directeur van Sydehem, Henk hoe doen we dit, wie vind jij wie we een uitnodiging moeten sturen, veel vragen waar juist ik een antwoord op moest geven. Toch perfect gelopen het hele feest rond honderd jaar Gerardus Majella/ Sydehem.

Hulde aan alle vrijwilligers en ook aan het personeel dat toch moest improviseren. We hebben prettig gewerkt met de stratenmakers, tuinlieden, monteurs, bloembinders, fotografen,foto-ophangers, balonnenblazers, bloemschikkers, in de weg lopers, versierders, kijkers en nietsdoeners, zangers, zangeressen, polonaiselopers,kado-aanbieders,kijkers, koks en keukenpersoneel, koffiehalers al deze mensen en nog veel meer hebben het tot een heel happening gebracht. daarom fijn samen gwerkt met Thea, Mart, Heidy, Marjon, Miriam, Addy, Jan, Hans, Albertine en nog meer maar vooral aan deze mensen veel aan te danken

En toen kwam mijn moment, speechen had het ene paar uur van te voren wel opgeschreven en toen ik begon te spreken was het wel van:laat maar komen. Heel even een emotioneel moment, wilde dat niet maar de snik kwam toch, verder volgens velen erg goed. Boek overhandigen aan mevrouw Ten Eijkelder die honderd jaar wordt in januari, burgemeester, manager wonen met zorg en toen was het eigenlijk voorbij.
Helaas ik moest nog drie keer voor het voetlicht verschijnen, maar de last was weg. Vaak op de klok gekeken loop snel naar vier dan is dit voorbij.

Was toch ook vaak met de gedachten bij de privé zaken die speelden, zorgen om het wat en hoe. Helaas niet zo goed afgelopen als ik gehoopt had maar daarom nu even druk zijn. Het loopt zo als het loopt. Fiets heel veel op het moment, bijna elke dag Doetinchem. Zaterdag redelijk nat geworden op de terugweg. ook dat is opgedroogd. De ogen zijn ook droog geworden

Vanmiddag bij een kennis nog op ziekenbezoek geweest en had in plaats van het bloemetje nu een boek als geschenk. Kan je doen als auteur, samensteller en uitgever.

Vanmorgen het stamboom onderzoek weer opgepakt en meteen een verrassende ontdekking gedaan, nog meer familie in Amsterdam wonen als ik gedacht had. Dus als er niks tussen komt woensdag dagje archief.

En nu alles voorbij is heb ik het jachtseizoen geopend. Heb al wel wat wild op het oog maar moet nog wachten tot de tijd gerijpt is.

Het is een allergaartje geworden dit blog maar dat zijn jullie al wel van mij gewend.
Nog 66 dagen en het is 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten