dinsdag 10 september 2013

stelling

zaterdag 7 augustus 2010


Op een van de blogs waar ik wel eens op kijk kwam ik de vraag: waarom zijn de brandweerauto's rood, de volgende stelling tegen: Een brandweer auto heeft vier wielen en 5 bemanningsleden.4 X 5 is 20.20 shilling is een pond.Een pont vaart op het water.In het water zwemmen vissen.De vissen hebben vinnen.De (V) Finnen zijn de buren van de Russen.En de Russen hebben een rode vlag.Daarom is een brandweerauto rood.
Klopt allemaal.

Zo kan je elk verhaal toch kloppend maken met stellingen die op elkaar aan sluiten. Als je er verder nadenkt dan zijn het toch vooral de politici die daar dankbaar gebruik van maken. Zal me op deze site nergens aan wagen maar voor mezelf toch wel een paar van die principes uitgedokterd.
Maar dit is geen site voor mijn politiek anders hou ik weinig lezers over.

Zondag naar de open dag van de Graafschap geweest met Marcel en Bart. Ook de vriendjes van Bart gingen met hun vader mee dus een gezellige boel.
We waren redelijk vroeg en toen was het nog niet zo erg druk. Bart kreeg een shirt van mij (niet de nieuwste)en was apetrots. later kwamen de spelers het trrein op. Was wel aardig dat zowel Siem als Luuk de Jong beide ook aan wezig waren. De dag er voor nog tegen elkaar gevoetbald en nu samen handtekeningen aan het uit delen. Soms is sport mooi.
Merkte dat Bart toch ook veel belangstelling voor de handtekeningen had. Hebben er dan ook wat gehaald maar zijn toen maar vertrokken.
Het werd erg druk en de kinderen begonnen moe te worden en hadden het meeste wel gezien. Op de terugweg door Vethuizen gereden waar de windhoos was geweest. Een geweldige ravage was er nog. Onvoorstelbaar wat e natuur een kracht heeft. De hogspanninsmasten totaal afgeknapt en hele huizen verwoest. De ravage was nog groter als dat ik gedacht had en we hebben lang niet alles gezien.

Deze week veel met het boek Sydehem bezig geweest. Op eens kreeg ik 's nachts een idee hoe het er uit moest komen te zien. Betekend dat ik het helmaal aan het herschrijven ben en wist toen ook meteen de titel en hoe de cover moest worden.
Dus nu regelmatig schrijven. Je kan niet langer als een uurtje schrijven en dan moet je toch weer ff wat anders doen.
De eerste stukken van mijn gastschrijvers ook binnen gekregen, al een eerste selectie van foto's gemaakt. Moet nog zien hoeveel we er plaatsen.
hoef zelf nog maar tien pagina's tekst.

Vandaag de flyers van de schutterij ophalen, volgende week rondbrengen. Weekend deze nog wel vouwen.
Nog vier weken dan hebben we het schuttersfeest ook al weer gehad en negen week Sydehem achter de rug en dan is het echt mooi geweest.
Ga dan wat helemaal voor mezelf doen.

vanmiddag even ramptoerist geweest en foto's gemaakt in Vethuizen. Heb nog noit zoveel hout van de bomen langs de kant van de weg gezien. Daar past alleen maar stilte bij.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten