woensdag 11 september 2013

Feestweek 1

zondag 24 mei 2009


Het heeft nu eventjes geduurt voor dat er een nieuw blog kwam. Ben nu zoveel andere dingen aan het schrijven geweest dat dit en mijn Hyves er even bij ingeschoten. Feestweek, wat moet je er bij voorstellen? Een hele week feest in zorgcentrum Sydem met als motto"TV helden van toen" Dus aankomende week 's morgens om kwart voor acht present om te helpen met ontbijt, en verder overal een handje uitsteken. Wel verkleed. Als wat ja dat is een verhaal apart. Een kledingverhuurbedrijf gebeld met de vraag of ze zo'n kostuum hadden, nou ja niet exact maar wel wat er behoorlijk in de buurt moest komen. Vrijdag vol goede moed naar Zevenaar en het leek er niet op, heel teleurgesteld weer richting Zeddam. Heel Internet afgezocht maar toch wat gevonden en gebeld naar Dieren. Zaterdag middag naar Dieren en ja het is wel geen echt kopie van wat mijn held ooit droeg maar het lijkt er ergens op. Met die mevrouw even nog gepraat en het bleek dat ik met haar zwager gewerkt had bij Turmac, dus dat scheelde m toch ook weer in de prijs en voor het goede doel deed ze er ook nog wat vanaf dus, een goed mens. Heb ook een tweede kostuum gehuurd en wel een tiroler outfit. Een van de dames waar ik elke week koffie mee drinkt had een verhaal dat je van Buisman mooie bruine benen kon maken. Heb haar belooft dat ze dat bij mij mag uit proberen tijdens de feestweek, dus een mooie korte broek aan en onze dame mag aan het werk. Hier zullen beslist nog wel foto's van gemaakt worden. Zal zeker het prachtige lied " Anton aus Tirol nog wel moeten zingen en uit moeten voeren."Vooral het zingen zal met mijn prachtige stem wel geweldig klinken. Hopelijk dat er geen talentenjagers in de zaal zal zitten dan moet ik ook nog aan een platen contract. Niet voor het mooie stemgeluid maar zeker voor het harde. Verder met bewoners die al zo weinig meer weten een lekkere rondgang maken door het dorp, wel verkleed. Zal het zeker ergens wel weer tegen komen aankomend jaar. Tussendoor maandag en dinsdag nog vergaderingen dus als ik van het een afkom, meteen doorgaan naar het andere kunstje. Scheelt wel ik hoef volgende week niet te koken want eten doe ik met de bewoners van ons prachtig zorgcentrum waar ik apetrots op ben dat ik daar toch mijn steentje aan kan bijdrage dat het nog in deze staat is. Als voorzitter van de cliĆ«ntenraad zal ik ook heel lang blijven knokken voor tot standhouding hiervan. In hogere sferen zijn wel hele rare plannen gemaakt maar we hebben toch al wel bereikt dat de raad van bestuur en de raad van toezicht op bepaalde veranderingen er de rem op ge gooit heeft. Nu moeten die plannen nog helemaal van tafel geveegd worden dan hebben we weer even rust. Verder een weekend gehad met veel beweging. Zaterdag de handen gebruikt met het kaarten en vandaag met de benen, we hebben via de oude spoorrails met zo'n lorrie gefietst van Kranenburg naar Kleef en weer terug. was heerlijk weer en een prachtige natuur en onderweg eten en drinken bij ons dus wat wil je nog meer. Even de onzin van de Eutopeesche verkiezingen meegemaakt, Maria Martens de lijsttreker van het CDA ontmoette daar haar Duitse collega van de CDU met alle flauwekul. In het grijs verleden al eens een aanvaaring met die dame gehad dus maar uit haar gezichtsveld gebleven. Politiek liggen we niet op een lijn dus vandaag had ik daar geen zin in. En nu ga ik dalijk mij voorbereiden op mijn nieuwe rol. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten