woensdag 11 september 2013

De verhuizing

woensdag 7 oktober 2009


Dit wordt het laatste blog op dit adres. Heel lang heb ik hier wel niet gewoond maar toch nog negenjaar,vier maanden en eenentwintig dagen. Ga er vanuit dat ik zaterdag definitief hier uit ben. Het wordt mijn zevende verhuizing eerst in 1952 van 's Heerenbergseweg naar Violenstraat in Zeddam,1965 naar Duiven, 1967 naar Doesburg, 1977 naar Doetinchem, 2000 naar 's Heerenberg/ Zeddam 2002 volgens de regels in Zeddam komen wonen en nu de laatste verhuizing. Waar ik nu komt te wonen kan ik zorg krijgen als ik het nodig mocht hebben. Rolstoel/ rollator vriendelijk dus eigenlijk begonnen met een laatste levensfase. Vrijdag de sleutel in ontvangst genomen en toen begonnen. De muren moesten nog wel afgewerkt worden. Ik heb gekozen om de te te verven ofwel om er muurverf op aan te brengen zonder eerst te behangen in welke vorm dan ook. Eerst alles met witte latex behandeld en toen de kleuren er opgebracht. Lang over gedaan welke kleuren waar maar ben er toch uitgekomen. Zijn misschien iets andere kleuren geworden als dat men verwachtte maar ziet er fantastisch uit(vind ik zelf). Marcel en Henk O hebben me geholpen en vooral aan Marcel een kanjer aan gehad. Gisteren konden we niet maar hij is zo stug doorgegaan dat het heel huis nu in kleur zit. Gistermiddag vitrage wezen uitzoeken met Heidy daar ook goed in geslaagd. Dus vandaag beginnen we met schoonmaken van de pc kamer en slaapkamer en voorzichtig al met het overbrengen van de spullen en inrichten. Morgen verder gaan en dan de rest vrijdag/zaterdag. Zaterdagavond zit ik helemaal op mijn nieuwe adres. Kan zondag in het oude huis dan al beginnen aan veranderingen die ik heb aangebracht weer ongedaan te maken. Van de nieuwe bewoonster mag alles verder blijven liggen en hangen dus dat scheelt ook al weer. Woensdagmorgen sleutels afgeven en trek ik de deur aan de Bannerheerstraat voorgoed achter mij dicht. Heb hier veel plezier gehad en toch ook vel verdriet. Het was het huis van Annie en dat is het eigenlijk nog steeds ook al staan er andere meubels en is het huis veranderd, nooit mijn huis geworden. Was Annie dan ook niet overleden was ik er ook nog lang niet uitgegaan. Dus ik ga een nieuwe start maken en hoop dat daar de rust en kalmte kan vinden die ik zoek. Hopelijk duurt de afsluiting van de telefoon en Internet niet te lang. heb al wel te horen gekregen dat Internet wel een paar dagen er uit kon liggen. dus ik laat me verrassen.Het volgende blog zal geschreven worden vanaf mijn nieuwe stek. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten