woensdag 11 september 2013

Herdenken

woensdag 10 juni 2009


Deze dagen zijn voor mij toch de herdenkings dagen. 9 -10-11-12-15 juni dagen die heel veel met elkaar gemeen hebben. 9 juni 1994 de dag dat ik Hans levend gezien hebt, 9 juni 2007 de dag dat Anny naar het ziekenhuis gebracht werd en we te horen kregen dat het niet lang meer zou duren. 10 juni beide jaren een dag vol spanning. Hoe zou het vervolg zijn 11 juni de dag
dat Hans is overleden het jongste kleinzoon van mijn ouders, 11 juni 2004 overleed Gerard de oudste kleinzoon. 12 juni overleed Anny 15 juni de dag dat Hans werd begraven en Anny gecremeerd werd.Toeval? Denk het niet. ook al ben ik niet gelovig in de zin zoals vele, toch is er een bepaald verband bestaat wat betreft data's, personen en gebeurtenissen. Weet zeker dat bepaalde data tekens zijn van een hogere macht. Het is in deze tijd vaak ook dubbel, de droefenis dat ze er niet meer zijn en misschien voor hun de verlossing. Hans dat hij niet meer hoefde te jagen naar de dope, niet meer bang hoeven te zijn voor allerlei enge ziektes. Weet het wel zeker dat hij daarom ook voor die onherroepelijke oplossing gekozen heeft. Anny, ook al was de dagen ervoor nog niet ernstig ziek en had toen nog niet de pijnen die ze op het laatst kreeg, de verlossing niet meer hoeven te vechten tegen de pijnen. Denk dat deze dagen toch heel bijzonder blijven.Gisteren weer naar de tandarts geweest. Gebit gepast en de kleur van de tanden uitgezocht. Zit nu wel te wachten op mijn nieuwe prothese, wat ik nu heb gaat nu heel los zitten. nog twee weken en dan is het zover. De voorbereidingen voor de kermis lopen allemaal voorspoedig, vlaggen en boekjes zijn klaar. Alles is mooi geworden alleen de drukker heeft op 1 pagina een foutje gemaakt, vervelend maar ja ben benieuwd wie het meteen opvalt. Laat geen nieuwe drukken. Nog een weekje en dan krijg ik meer tijd voor de voorbereidingen voor alle feesten van volgend jaar.Onderweg naar Azewijn gisteravond halverwege knapte de ketting van de fiets. Moest weer terug lopen naar Zeddam. Was behoorlijk kwaad op mezelf wist allang dat er een nieuwe ketting op moest maar stelde het de heel tijd uit. nu even profesorisch maken en dan de fiets wegbrengen, nieuwe op laten leggen. Hoop dat het een beetje zomer gaat worden, weet dat ik niet iedereen er plezier mee doe maar even aan mezelf denkend wil warmte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten