woensdag 11 september 2013

Eindelijk deel 1

dinsdag 27 oktober 2009












Ja, eindelijk kan ik weer eens een blog schrijven. Dit is mijn eerste blog op mijn nieuwe adres.7 oktober was mijn laatste blog, toen volop in voorbereiding op de verhuizing. Onwetend wat me allemaal te wachten stond. Donderdagmorgen om negen een vrachtauto opgehaald. Was allemaal niet zo bedoeld maar door allerlei omstandigheden moest het nu zo. Was van plan kamer voor kamer over te brengen, nu moest alles in een keer.
Twaalf uur hadden we het grootste gedeelte over. Ook de zwaarste stukken stonden al op de plaats. Veel aandacht aan de glazen platen van de tafels besteed zo dat die heelhuids boven kwamen.Toen de tweede keer inladen en uitpakken kon je zien dat het hoge tempo van de morgen toch invloed had. Tegen vier was het zover de vrachtwagen kon terug en het ge puzzel kon beginnen. Waar zet ik wat neer. Ook al had ik van te voren nog zoveel overal over nagedacht, als de meubels er staan is het toch weer anders. Langzaam aan kwamen de kleuren op de muren die ik uitgezocht had steeds beter tot hun recht.Overgordijnen opgehangen in de slaapkamer en tegen elf kon ik rustig gaan zitten op de bank in mijn nieuwe stek.
Omdat ik de aller eerste was die in het gebouw sliep ben ik rond twaalf het hele gebouw rondgelopen. Nu kon het nog er was toch verder niemand. Doodmoe ben ik naar bed gegaan maar heb toch niet langer als misschien twee uur geslapen.Er spookte nog zoveel door mijn hoofd wat er gebeuren moest dat het ondoenlijk was om te blijvenliggen. Vrijdag kwam er hulp van Fien en Heidy die alles schoonmaakten en in de kastjes zette. Marcel en Henk hingen de gordijnen op en ik liep rond en deed eigenlijk helemaal niks. Toen iedereen weg was tegen vijf kwam ik tot het besef dat ik niks gedaan had. Wel gekeken naar de monteur va KPN die me zou komen aan sluiten. Rond drie al eens gebeld, en elke keer werd de verbinding gewoon verbroken. Oplaats tegen zeven had ik dan iemand die wist me te helpen: sluit zelf het modem aan en als alles het doet komt de monteur wel kijken of het goed is. Ben toen niet erg netjes tegen die jongeheer geweest. Zaterdag probeerde Theo nog een keer om het aan te sluiten, helaas er was geen signaal te krijgen. Het betekende dat de verbinding tussen de aansluiting en de centrale niet werkte.Weer gebeld, moest nog drie weken wachten, weer gebeld en toen iemand die alles nakeek en beloofde dat vrijdag 16 oktober er een monteur zou komen. De zondag de hele dag gebruikt om alles op te hangen en toch de kasten weer anders inpakken. In het oude huis moest toch ook nog wat gebeuren voor de sleutel overdracht daar de maandag en dinsdag voor gebruikt. Was toch meer werk als wat ik gedacht had en ben toch nog diverse keren dinsdag naar de stort gereden om alles weg te krijgen. Woensdag de sleuteloverdracht, alleen de nieuwe huurster was er niet bij. dat hoefde niet volgens die opzichter van de woningbouw, maar er moest buiten nog wel een stukje muur schoongemaakt worden. Eerst het nieuwe huis aandacht geschonken. Nog steeds geen Internet of vaste telefoon. Donderdag gebeld of de monteur een dag eerder mocht komen. Graag 's middags kwam de monteur en die installeerde de modem en er was geen verbinding met de centrale. Hij heeft dat netjes opgelost en ik kon weer bellen. De pc aangesloten en ook internet deed het weer. Even herstarten en toen een knal en de pc was kapot. Voeding van de pc had kortsluiting gemaakt. Even ging bij mij het licht ook uit. wordt vervolgd. Hierbij een paar foto's zoals de woonkamer/keuken er uitziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten