woensdag 11 september 2013

Sentimenten

woensdag 16 september 2009



In het midden dat is mijn stekkie
Met een verhuizing moet je niet laten door sentimenten in laten heb ik intussen gemerkt. Dan neem je mee wat nu in 5 kamers, een zolder en een schuur staat en ga naar driekamers en een piepklein schuurtje.Dus van heel veel dingen afscheid nemen. Neem je wat in je handen om de keus te maken weggooien of toch? Herinner je wanneer je het gekocht hebt en zie je sommige situaties zo weer voor je ogen.Ook al is het niet de eerste verhuizing en is er in de loop van de jaren al heel wat weggedaan, er blijven van die kleine dingen die je nooit meer gebruikt, verder nooit meer ziet en nu komt het weer tevoorschijn en gooi je het nog niet weg.Maar heb al heel wat weggedaan intussen. Richting rommelmarkt, buren en kennissen al blij gemaakt met tuingereedschap, en achter het huis een stapel gemaakt wat morgen een rit maakt naar
's Heerenberg of wel de "stort". Het wordt een aanhanger helemaal vol.Veel hulp, de wagen wordt morgen om negen hier geparkeerd en dan maar stapelen en goed inpakken. Alles in een keer mee. Meteen sorteren scheelt met afladen weer. Voor mezelf de zesde keer dat ik verkas, absoluut de laatste keer. Heb in mijn leven al heel wat verhuizingen georganiseerd,maar nu heb ik het idee een heel speciale. Een huis helemaal zelf uitgezocht, zelf beslist, en beslis zelf wat en hoe het allemaal komt te staan. Toch bijzonder. Ook een bijzondere plaats waar ik kom te wonen. Vroeger stond op die plaats een café (later hotel) en juist op de plaats van de woning
was een slijterij, Daar hebben we in onze jeugd al eens geshopt en vergeten te betalen. Later wel weer goedgemaakt maar vindt het wel bijzonder juist op die plaats. Het betekend nu wel dagen aftellen tot het "moment supreme": sleutel in ontvangst nemen. 2 oktober is het zover. Dan flink door werken 5 dagen voor het nieuwe huis klaar te stomen ofwel de wanden sauzen en opknappen (dat moet wel zelf gebeuren) 3 dagen overbrengen van de meubels en 5 dagen om dit huis over kunnen dragen. Veel hangt af welke nieuwe huurders komen hier in, In het huiskrantje stond het huis te huur, wel vreemd dat je dat zo ziet staan. Dus nu kan men zich inschrijven en dinsdag valt de beslissing en dan zal ik wel nieuwe huurders op de stoep krijgen.Al wel gehoord dat er belangstelling voor is. Hopelijk dat het mensen zijn die mij willen helpen, krijgen ze heel vele hulp terug. Er is een aanbouw wat niet het allerbeste meer is maar met een paar kunstgrepen nog best wat van te maken. Mag ik dat laten zitten dan krijgen ze er heel wat voor terug. Dus best spannend ook dit. Maar heb ruimschoots de tijd voor uitgetrokken dat alles klaar gestoomd kan worden. We veel slapeloze nachten. gelukkig volgende week eerst nog veel vergaderingen, dan nog een paar dagen gewoon weg wandelen misschien Ardennen samen met Anne Marie ik lopen en zij op de krukken? Dat leid je dan toch af op de beslommeringen van het verhuizen. Morgen gaan de verhuiskaarten de deur uit. Alle instanties al bericht gedaan, leve het Internet. Dus misschien het laatste blog voor de verhuizing.
Dus allemaal ook al van afstand vraag toch jullie steun.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten