woensdag 11 september 2013

Witte Wereld

zondag 20 december 2009







na vorige weekend op reis geweest te zijn naar Boekelo-Enschede-Assen heel fijn weekend,maandag weer naar Zeddam en meteen plannen gemaakt voor de zondag, dus voor vandaag.Maar een witte wereld heeft de plannen voor vandaag in de war geschopt. Was van plan om nog een treinreis te maken want heb nog een vrije reis tot en met 21 december. Dus dacht ga ik nog een dag naar Posterholt naar Anne -Marie en dan zien wel of we nog wat gaan doen. Was die week ervoor ok in Posterholt geweest en wamen met Anne Marie toch weer de nodige avonturen beleefd. Wist dat tussen Doetinchem en Zevenaar geen treinen liepen dus gepland met de fiets naar Zevenaar en dan van daar de trein pakken en och is iets verder maar maakt niks uit. Gisteren de fiets in de berging gezet want mijn slot van de fiets was vast gevroren, ontdooit en flink in het vet gezet toch beide accu's maar opgeladen voor de ondersteuning als ik die nodig mocht hebben. De fiets maar in de berging laten staan voor de zekerheid. In de fietsenstalling die allen maar uit open spijlen bestaat was het volgens mij te koud. Gisteravond hadden ze al gezegd dat het zou beginnen te sneeuwen maar ja zeggen wel vaker iets wat niet uitkomt.De wekker om half zeven af laten lopen of beter gezegd mijn mobiel word ik wakker met het liedje "diese nacht soll nich enden" dus heel toepasselijk. Keek uit het raam en het had gesneeuwd, nauw ja is nog niet veel. Even gewacht aan de andere kant ook eens gekeken en toen gezien dat er ook wind bij was want daar waren sneeuwheuvels. Buienradar bekeken teletekst gelezen en toen besloten om het niet te doen.Was onverantwoordelijk als ik ging. om zeven met Anne - Marie gechat en toen gezegd dat ik niet kwam. was het helemaal met me eens. Tegen acht nog even op de bank gaan liggen en nog geslapen tot iets na negenen. De fiets weer in de stalling gezet, een beetje hier opgeruimd, nog wat op de pc gewerkt en iets na twaalf de wandelschoen aan gedaan goed ingepakt wilde naar Doetinchem lopen, leek me helemaal niet zo koud, tot ik me omdraaide en de wind in mijn gezicht voelde. Was toch veel kouder als ik gedacht had. Naar toe lopen had best ge kunt maar moest ook weer terug er rijden geen bussen. gelopen richting Braamt en toen heelmaal rond weer naar Zeddam. Onderweg foto's gemaakt intussen was het sneeuwen ook al weer begonnen dus oh zo blij niet te ver zijn gelopen. Toch ruim anderhalf uur nog weggeweest. Warme koffie gedronken, papieren nagekeken en lekker op de bank nog een half uur de ogen dicht gedaan.Had de afgelopen twee dagen toch nog heel wat geklust bij Marcel in 's Heerenberg en kan dat toch nu ook merken. Morgen maandagavond hier bestuursvergadering van de schutterij. Dinsdag op Sydehem afscheid nemen van iemand die heel veel voor het huis en de bewoners heeft gedaan. Wordt eigenlijk gedwongen om hier weg te gaan, van alles geprobeerd om het te verhinderen, niet gelukt nu gaat ze binnen de stichting ander werk doen. Dinsdagavond vergadering van de Stichting Vrienden van Sydehem, uitleg over de offertes van de tuin en zelf het uitgewerkte plan voor een boek in het kader 100 jarig bestaan voor leggen. Dus nog voor de feestdagen werk genoeg.Vrijdag komen alle kinderen en kleinkinderen hier koffiedrinken tenminste als het weer het toe laat. Ga dan naar Posterholt als alles weg is, neem de bus en trein (moeten ze wel rijden) en blijf daar tot na in het nieuwe jaar. Vier daar oud en nieuw. dus een paar sneeuw foto's uit de buurt. Dit jaar nog minstens 1 blog, red ik dat niet voor al mijn lezers en gemerkt dat het er meer zijn als ik dacht ook al reageren ze niet, vind ik wel jammer zie graag reacties. fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2010 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten