vrijdag 13 september 2013

Nassau

vrijdag 11 juli 2008





Zoals ik al eerder schreef heb ik veel gelopen daar. alles bij elkaar zo'n 140 km. in vier dagen. Langste afstand op een dag was 45 km. is eigenlijk niet veel maar het gebied ligt in een dal. Als je ergens anders als in het dal wilt zijn moet je omhoog. Klimpercentage lag tussen 15 en 28% en dat drie km. Had een pension geboekt buiten Nassau (8km)in Weinahr. Had de keus tussen een kleienre kamer (pijpe la)of een groter appartement. Heb het kleinste gekozen. Was ergens een kleine misrekening want behalve twee hotels twee weinstubes en drie pensions was er niks. Geen bakker, geen supermarktje of. i. d. Dus de eerste dag al boodschappen doen en naar het gemeentehuis.In het archief kon men mij niet helpen omdat de oudste stukken die er waren maar vanaf 1900 . Maar moest maandags nog even terug komen dan hadden ze misschien via mail wat voor mij. Dus toen ook niet.Moest naar Wiesbaden op woensdag dan kon je daar de hele dag terecht.Was daar naar toe gelopen en niet rechtstreeks maar via een prachtige route die langs een klooster liep met een prachtige kerk.Daar gebruik gemaakt van de absolute stilte en me in gedachte teruggetrokken en drie kaarsen aangestoken. 1 voor de dierbaren die er niet meer zijn 1 voor alle die ik nu liefheb en 1 voor de toekomst.. Boodschappen gedaan in Nassau proviand voor de hele week gehaald en met een volle rugzak terug naar mijn kamertje ook niet rechtstreeks want sommige routes houden plotseling op en dan moet je gokken.Zoals altijd misgegokt. Later meer







Geen opmerkingen:

Een reactie posten