vrijdag 6 september 2013

kold

woensdag 1 december 2010



Ja het zou vandaag een koude dag worden. Was vannacht om vier al ff op en op de thermometer gekeken. -7.2, in de ochtenjas op het balkon donker Zeddam aanschouwd en geconstateerd het is niet erg warm. Zaterdag tegen Ans gezegd:woensdag kom ik lopend, niet vanuit de auto maar ik heb de laatste maanden zo weinig gelopen ven zien of ik het nog kan.
Had het op mijn hyves al vermeld nadat ik om vijf een nieuwe foto van mezelf geschoten had met de webcam,ging om alf acht nog naar bed en voor die tijd nog gekeken - 8.1. nog niet een volle graad kouder geworden dus mijn plan kon doorgaan. Toch nog in slaapgevallen en om negen er uitgegaan gedoucht en wilde bij Sydehem koffiedrinken.

Scheelt me altijd koffiezetten en toch twee senseo pads. Kwam bij de kapper langs en dacht vragen wanneer ze me weer een beetje toonbaar kunnen maken. Gao maor zitten dan woj meteen geholpen. Mot dur wel koffie bi-j hebben anders loop ik dat ook nog mis. Koffie was er eerder als de schaar. Hebben niet te veel er afgehaald maar als de mensen de ogen dicht houden ben ik toonbaar, nee Chantal heeft me mooi geknipt.(aan un old zwientje ku-j weinig kapot maken)ook daar vonden ze het toch niet veel om met zo'n temperatuur te gaan lopen naar Doetinchem.

Maar niet iedereen kent me schijnbaar als ik zeg dat ik ga lopen houd me niemand meer tegen. Had me wel flink aangekleed stond helemaal startklaar om vijf voor 1 toen er nog een monteur aankwam om de domatica (kastje met allerlei elektronica) na te kijken. vijf minuten had hij maar nodig, helaas het werd een half uur.

Tegen Ans gezegd dat ik om drie in de Ooiman zou zijn dus dat ging ik niet redden. Stevig doorgelopen, onderweg zo weinig mogelijk staan te praten en toen kwam Thea me nog tegen, was zo diep in gedachten dat ik niet eens gezwaaid hebt. Stond een beste wind had die schuin voor en op sommige stukken helemaal in het gezicht. Dat was ook het enigste dat koud werd. Had het helemaal niet koud en omdat ik behoorlijk de pas er in had merkt ik verder niks. Op het viaduct op de Kilderseweg ging Thea me weer voorbij, had de kleindochter naar de manege gebracht en kon daar heel maal niet stoppen. Kwam om drie aan in de ooiman dus kwartiertje later als gezegd.

Omdat op de afdeling waar Ans zit buikgriep heerst (heeft zij al gehad) mag ik niet naar boven en Ans niet in het restaurant, moesten in de bibliotheek gaan zitten. Hebben dat ook gedaan en toen een lekker glas thee genomen. Ben gebleven tot kwart voor vijf en de keus terug lopen of de bus.

Denkend aan nog twee uur terug lopen en nog moeten eten heb ik toen voor de bus gekozen. Die moest om vijf uur daar zijn maar kwam pas tien voor half zes, dus toen nog kou geleden.

Om zes uur in huis en kip kerry gemaakt volgens een oud india's recept gekregen van de maharadja toe dan ook nog wat. Denk dat ik van binnen een kerry kleur heb gekregen.

Och gevoelstemperatuur is het kouds als je van de warmte buiten komt als je doorloopt is het niet koud.Maar gemerkt dat ik toch vaker weer moet lopen en dan iets verder dan van bed naor de plee.

Heb nog wel steeds een gloed in het gezicht een teken dat het toch onder nul was. Een blog om iedereen gerust te stellen dat ik weer heelhuids thuis ben gekomen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten