dinsdag 30 juli 2013

Naoberpad dag 6 slot

op weg naar huis in de morgen nevel
'S morgens Ineke laten schrikken dat ik op ben. Lekker ontbeten en rugzak weer gepakt en de terugreis richting Zeddam begonnen. Ineke ging het eerste stuk met me mee op de scootmobiel dus was het voor mij toch iets doorstappen dat ze niet elke keer hoefde te stoppen. was heerlijk en je kan je daar niet voorstellen dat je in een van de grootste steden van Nederland loopt. Op de afgesproken plaats afscheid genomen en alleen door. Was heerlijk wandelweer en al vlug de officiĆ«le route weer gevonden. Broekheurner Veen door richting Witte Veen. Het Witte Veen loopt langs de grens met Duitsland en er staan nog veel grenspalen. Het wemelde daar van die steekvliegen, was net of die zeiden je komt hier Duitsland niet in. Was ik daar ook niet van plan geweest. In Het Witte Veen moeten veel grazers lopen en waar ik ook keek geen Schotse hooglanders te zien. voor de Schotse laaglanders was het te warm die hielden zich schijnbaar schuil onder de struiken. Er waren intussen veel fietsers op pad en was blij de verharde weg weer tegen te komen. Gelopen door een pracht gebied maar intussen was de accu van mijn fototoestel leeg en kon niet veel foto's meer maken. Rond twaalf de contouren van Rekken te zien en van daaruit de kortste weg Haaksbergen genomen. Nu begon ik de benen ook wel te voelen en toe te zijn op even rust.  In Haaksbergen de rugzak met een plof laten zakken, mijn tocht zat er op en heb mezelf gefeliciteerd dat het volbracht was. Ga zeker nog het stuk naar het noorden lopen en begin dan weer in Enschede. Maar het stuk Zeddam Kleef loop ik zeker ook nog. De totale route is 415 km. dus dan weet ik hoe lang de bovenste helft van de grens Nederland Duitsland  is. Veel gezien veel genoten veel nagedacht over alles en kijk, nu ik dit schrijf best tevreden terug. Zes dagen lopen is best redelijk veel maar versterkt nog meer mijn grote wens om Frankrijk ook nog te doorlopen. Moet daar niet te lang mee wachten want ja, kon soms best merken dat de jaren beginnen te tellen. Was prachtig weer en zelf kan veel beter tegen warmte als tegen kou of regen. Was weer een avontuur die goed verlopen is en nu ff wachten en dan op naar het volgende. Thuis weer de dingen van de dag en na twee dagen zit je zo weer in de hectiek van de wereld. Met lopen heb je dat niet zo in de gaten je bent geconcentreerd op waar je bent en wat je ziet.. Zijn weinig schokkende dingen te vermelden maar wie echt eens zijn hoofd vrij wil maken raad ik zeker aan ga wandelen en niet een half uur maar zeker zes of zeven uur. Als je dit gelezen hebt of nog leest laat eens een reactie achter. Ben benieuwd wie dit lees. Heb wel gezien dat de vorige berichten redelijk gelezen zijn zelf ook in Rusland en Amerika. In de vijf jaar bloggen zijn mijn berichten nu 6496 keer gelezen.
Er komen nog meer blogs 


1 opmerking:

  1. Ik heb het natuurlijk weer gelezen! Een heel mooie afsluiting!En je hebt me inderdaad laten schrikken!
    Als je vanuit Enschede start ben je natuurlijk weer van harte welkom!!

    BeantwoordenVerwijderen