vrijdag 21 maart 2014

The day after.

Gisteren gemeenteraadsverkiezingen. Helaas niet gekozen tot gemeenteraadslid. Jammer? ja toch wel, had me er behoorlijk op voorbereid en de taken al wel verdeeld. Dus nu maar opnieuw beginnen. Wel mooi dat ik de hele campagne heb meegemaakt van begin tot het einde. Eerst de gesprekken met de "partijleiders"
Toen de kandidaatstelling en kennismaken met mijn medekandidaten. De eerste tijd samen met Ronald uit Beek, helaas moest die afhaken door zijn werk
. Door onenigheid vielen er een paar af die met een zelfstandige lijst verder gingen. (hebben we later wel last van gehad) Toen de grote campagne, foto's maken, advertenties in carnavalsboek, de borden en posters.
Ik vond het best een eer dat er zoveel positieve reacties kwamen.


Wel vreemd dat je jezelf op elke hoek bij in het dorp jezelf op zo'n bord tegen komt.En drie weken voor de verkiezingen de borden en posters ophangen en plakken. Vriendjes van Bart hebben al gezegd stttt. niet zo hard praten de spion luistert mee. Bart eerst niet begrepen maar toen ze zeiden je opa kan alles horen,  was het hem wel duidelijk wat ze bedoelden.
Zaterdag voor de verkiezingen gaan flyeren met de kaarten en biljetten die er gemaakt waren. Bart en vriendjes hebben goed meegeholpen. zondag ook Anouk nog samen met mij een gedeelte gedaan. Maandag en dinsdag nog Braamt gepakt. Op laatst kon ik geen flyer meer zien. de laatste tien zijn dan ook niet in een brievenbus geland.
Bijschrift toevoegen
Toen gisteren de verkiezing, zelf om half tien gaan stemmen en al wel aan het wachten tot het avond werd. Om half negen zouden we in Didam bij Jan en Jan zijn om van daaruit naar het gemeentehuis te vertrekken.
De spanning werd groter toen de eerste uitslagen binnenkwamen en toen ook wel de eerste teleurstelling. Er gloorde hoop toen er nog wat uitslagen binnenkwamen maar wisten dat het wel fout ging als de laatste stembureaus binnen kwamen.
1 zetel verlies en de CDA als  grote winnaar. Toen wachten welke personen gekozen waren en tegen half twee ff tanden bijten en naar huis. Mijn facebook pagina meteen aangepast en na een stevige whiskey te hebben genomen maar richting bed. 's Morgens onmiddellijk de borden weggehaald en weer teruggebracht, de missie was niet helemaal geslaagd. Nu heb ik de lijst van hoe er gestemd is en vind de uitslag best redelijk voor mij. 188 stemmen gehaald in totaal. Natuurlijk het hadden er meer kunnen zijn. Misschien iets te bescheiden geweest met plaats zeven.
Donderdag de TV weer eens goed gezien. Kreeg wel een nare smaak in mijn mond toen ik de voorman van de PVV zag deed het me net denken aan een documentaire die ik een paar dagen te voren had gezien, een man met een horzelvoet en lange regenjas die schreeuwde de vraag stelde of er Joden uit moesten en toen dat ook gescandeerd werd, kreeg ik kouwe rillingen dat er nu zo iets in Nederland stond te roepen. Hoe diep kan iemand zinken on zoiets te kopiëren. Zoiets doet geen goed aan onze democratie. Hoop nooit dat die ooit aan het regeren komt. Zielig voor een land waar ik trots op ben maar ga de stambomen maar na , denk dat meer dan zestig procent afstamt uit families niet uit Nederland. Dacht altijd ras Hollander te zijn blijkt dat ook maar voor drie kwart waar te zijn. Roots van moederkant liggen ook in Duitsland. Dus laten we niet zo zeuren,  als we ergens last van hebben het op een andere manier op te lossen. Ken genoeg Nederlanders die ik ook graag ergens anders heen zou sturen. We leven in een goed land waar iedereen het redelijk heeft en er zijn zoveel mogelijkheden om het goed te hebben. Regeren is niet altijd gemakkelijk en ook binnen de gemeente niet. Ga wel door met mijn politieke ideeën en idealen. Tien jaar jonger? Misschien nog eigen partij opgezet. Dit is nog lang niet mijn laatste blog..



1 opmerking:

  1. Maar je hebt goed je best gedaan en in elk geval een poging gewaagd! Ze weten niet wat ze missen! Op naar de volgende uitdaging!!

    BeantwoordenVerwijderen