woensdag 26 februari 2014

Kandidaat

En zo ben je kandidaat voor de Gemeenteraad. Moet er nog wel aan wennen dat ik mezelf zo op de verkiezingsborden zie staan.
Ben erg blij dat ik de uitdaging ben aangegaan om me verkiesbaar te stellen. Heb de afgelopen dagen heel veel positieve reacties heb gehad. Als iedereen ook echt op mij gaat stemmen zoals ze beloofd hebben dan moet ik toch een heel eind komen.
Natuurlijk kan ik in mijn eentje de wereld niet veranderen en voor iedereen alles regelen zoals hij of zij dat graag zou willen.
Zal zeker niet de grote schreeuwer zijn zoals men verwacht van iemand die links van het midden staat maar zal zeker daar waar nodig is mijn zegje doen en ook daar waar nodig is proberen plannen die het College heeft bij te sturen waarvan ik denk dat die bijgestuurd moeten worden.
Hoofdmoot gaat voor mij de WMO en de participatie-wet
worden.
Nadruk ook op het minimabeleid en natuurlijk de zorg, niet alleen voor ouderen maar er zijn ook veel jongeren die regelmatig in de kou blijven staan.
Ook de zorg rond de verslavings-problemen zal zeker mijn aandacht hebben.
Een redelijk scala van onderwerpen waar ik toch een behoorlijke kluif aan zal hebben.
Maar dat is nu nog toekomst muziek, eerst moet ik nog gekozen worden. Vanaf nu begint de verkiezingscampagne voor mij. Deze week beginnen met posters en borden plaatsen hier krijg ik hulp van Ronald uit Beek. Intussen de borden zelf maar wat veranderd omdat ik vond dat mijn naam er toch ook moest. In de laatste dagen ga ik nog flyeren en hoop dan nog een paar mensen over de streep te trekken die op mij gaan stemmen.
Natuurlijk blijf ik ook mijn andere taken vervullen vooral het secretariaat van de schutterij zal komende tijd heel wat tijd vergen. Veranderingen van de kermis, voorbereidingen voor een kringdag in 2015 waar ik behoorlijk mee bezig ben. Schrijven van mijn achtste kermisboekje, ook daar veel aandacht aan schenken, ga wel meer taken verdelen want zo af en toe gemerkt dat ik net niet alles meer alleen kan.
Het blijft elk jaar weer een uitdaging om op deze manier iets voor de vereniging te kunnen doen. Zorgen dat we een gezonde vereniging blijven door middel net zo lang door te gaan dat we de negentig advertenties hebben binnengehaald.
En
dan het werk voor de Heemkundekring zal ook gewoon door blijven gaan. Wil toch meewerken om een heel stuk geschiedenis boven water te halen en openbaar te maken.
En zo af en toe mijn hoofd leeg maken door weer een wandeltocht te maken.
Ook in dit najaar een bezoek aan Berlijn brengen, heb nog lang niet alles gezien, daar nog stukken van de Wereldoorlog bekijken, ook dat zal me blijven boeien.
Tussen door nog voor mezelf een stuk familie geschiedenis uitzoeken dus er ligt werk genoeg.
nu vooral zorgen gezond te blijven en zorgen dat mijn grote vriend de pc heel blijft.
Wordt ik niet gekozen? Dan zal ik in 2015 na de kringdag aan een andere uitdaging beginnen, voetreis naar Nice, dan geef ik tijdelijk diverse taken maar over en ga aan dat avontuur beginnen.
Zo zie je maar, in plaats achter geraniums en vergeet mij nietjes te zitten, zoveel plannen dat de dagen bijna te kort zijn.
Ook Blogs,  Facebook en Twitter bijhouden. Het leven heeft nog zoveel te bieden.
Verleden jaar om deze tijd had ik nog zoveel andere plannen maar helaas die zijn niet doorgegaan dus nu werken aan deze plannen.
Zoals ik al eens eerder heb geschreven ben alleen maar niet eenzaam. Dank zei de kinderen en kleinkinderen waar toch regelmatig contact mee is en de vele vrienden en familie rond om me heen.
Hulde aan eenieder die me overal mee helpt en ondersteund.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten