zaterdag 27 juli 2013

Naoberpad dag 4

Molen de Bataaf bij Winteswijk
Na een goed ontbijt nam ik om half acht afscheid van mevrouw Heemskerk. De vuile was had ik bij haar achtergelaten want anders moest ik dat nog hele tijd mee slepen. Scheelde weer twee kg. Liep richting Vreden dus moest achter langs Winterswijk. Het miezerde iets viel niet veel regen maar niet erg prettig.Onder weg begon het nog even harder te regenen en moest mijn regenjas wel aandoen om niet klets nat te worden.. Het duurde gelukkig niet erg lang en na in Vreden een cola genomen te hebben liep ik het offiiciele Naoberpad route.
Waren mooie rustige stukken bij en dan verzink je van zelf in gedachten. Wat een jaar al achter de rug. Eerst nog herstellen van de galblaas operatie, het overlijden van toch wel heel goede bekenden en vrienden, de breuk met Anne Marie de schok toch al veel kleine tia's gehad te hebben,de feesten die ik gegeven had voor mij zeventigste verjaardag, de hectiek van de kermis en schutterij, het was wel heel veel. Nagedacht of ik bij veel van die zaken wel de goede beslissingen had genomen. Gelukkig was de rust erg lang want had best veel om over na te denken.
 de eerste paddestoel seizoen 2013/2014
Onderweg de eerst paddenstoelen gezien en de temperatuur steeg tot zeer aangename waarden. Op weg naar Zwilbrock waar ik al eens eerder naar toe was gelopen maar kwam toen van de andere kant.
Merkte aan dingen dat ik nu eigenlijk langs de grens liep en op een bepaald ogenblik lang een beekje kwam ik op de Flamingo route uit.
Het was erg mooi en bij gebrek aan een bank lekker op de regenjas gaan zitten.Het wemelde van beestten en kreeg in de gaten dat ik een teek had opgelopen in mijn knieholte. Die vlug er uitgehaald en toen maar weer door. Wandelen is niks anders als voetje voor voetje vooruitgaan. Intussen kwam aan het water en de thee al een behoorlijke krimp en was dan ook blij dat ik het bezoekerscentrum Zwilbrocker ven in zicht kwam. Het was inmiddels ook al tegen zessen en begon voor het eerst deze dagen zin in eten te krijgen. Bij hotel Reijerink waren ze gestopt met het hotelgedeelte, dus op naar hotel Kloppendieck. Gelukkig was hier nog een kamer vrij en na de rugzak neer gezet te hebben ging ik naar de biergarten wat behoorlijk bezet was. Veel Nederlanders die hier kwamen eten en na een grote alt te hebben genomen ook maar eens wat besteld. was bijna een week vegetarisch geweest en nu zin in iets met vlees. Dus iets bestel waar ik de naam niet meer weet maar toen het kwam er geweldig uitzag gebakken aardappelen er bij en lekker smikkelen. Eiscafee mit zahne na genomen en de kamer opgezocht. Hier had ik ook Nederlandse zenders en toen iets nog van de vierdaagse en tour de France gezien en met de tv aan in slaapgevallen. Begon de benen toch wel iets te voelen. Kon pas om acht ontbijten dus was wat later als gepland. Intussen mijn besluit genomen ik wandel tot Haaksbergen pak de bus en ga naar Ineke en Theo en zoek van daaruit wel een slaapplaats en dan maandag loop ik weer van Enschede naar Haaksbergen.
een heerlijk diner bij hotel Kloppendieck

1 opmerking: