zondag 26 januari 2014

Nieuwe uitdaging

Zo heb ik afgelopen donderdag mijn handtekening gezet voor een nieuwe uitdaging.
Kandidaat gemeenteraadslid. Iets waar ik best naar uitkijk, dit is wel weer heel wat nieuws.
Ook al heb ik in het verleden toch al heel functies in diverse organisaties bekleed, dit is weer heel wat anders. Benieuwd hoe me dit bevalt, meedenken over de gemeentelijke zaken.
Was verrast toen me gevraagd werd of ik geen zin had om op de lijst van LBM (Lokaal Belang Montferland) wilde. Heb er best een paar dagen over nagedacht en toen, waarom niet en ja gezegd.
Gesprek gevoerd et de fractievoorzitter en voorzitter van LBM en zijn tot de conclusie gekomen dat ik vertegenwoordiger van Zeddam wordt. Lijst is al een beetje bekend en ik kom op plaats zeven van de lijst, LBM heeft nu vijf zetels en willen groeien naar acht of liefs meer.
Dus grote kans dat ik na 19 maart gemeenteraadslid ben.
Heel benieuwd hoeveel stemmen ik kan binnenhalen.
Ronald uit Beek was ook van plan om op zich verkiesbaar te stellen maar verandering in zijn werk waren niet te combineren met een gemeenteraadslidmaatschap. Staan nog wel samen op de foto's die gemaakt zijn.
Wel jammer maar kan dat goed begrijpen.
Het zal vooral  de komende tijd een super drukke tijd worden met heel veel vergaderingen.
Schutterij, veel veranderingen rond de kermis, dus veel overleg. Kringdag 2015 staan al wel wat contouren maar moet nog veel uitgewerkt worden.
Heemkunde, willen nog een paar artikelen gaan schrijven.
Parochie archief alles nog een keer doorlopen of de index nog wel klopt en nieuwe zaken er bij plaatsen en dan misschien de gemeenteraad.
Dan komt ook carnaval er zo aan, zal er wel iets aan doen. Waar en hoe nog niet bekend, we zien wel.
Gezien alle drukte heb ik dan ook weinig tijd meer over voor andere zaken, zelfs geen tijd voor een eventuele nieuwe relatie.


Was ik met Anne Marie om blijven gaan had ik toch een paar zaken moeten laten schieten, want het is wel heel wat aan lees en schrijfvoer wat op me afkomt.
Mis het Limburgse best, had het goed naar mijn zin daar maar ja zaken lopen nu eenmaal zoals ze lopen, helaas.
Ben nog wel van plan om weer af en toe een grote wandeling te maken en ga in september zeker weer terug naar Berlijn en wil ook Thuringen nog bezoeken. Een rondgang maken naar alle kampen die de nazi's daar hebben gehad. Daar heeft zich toch heel wat afgespeeld, laatste tijd veel van gezien en gelezen. Wil de overblijfselen daarvan nog wel bekijken. Niet als ramptoerist maar als eerbetoon aan die mensen die de verschrikkingen hebben meegemaakt.
Dus nog plannen genoeg, de laatste paar weken was ik niet zo heel lekker, maar ben weer opgeknapt en heb nieuwe energie getankt.
Zit vol met ideeën voor alles waar ik mee bezig ben.
Tussendoor ook zo af en toe de familie nog bezoeken want dat hoort er ook bij, moet ik niet vergeten want is o zo belangrijk.
Toen ik afgelopen week niet zo lekker was dacht ik nog, hoelang lopen we nog rond?
Maar heb nu zoiets van, ik kan de hele wereld nog aan.

1 opmerking:

  1. Ik zou willen dat ik jouw energie had!! Ik wens je heel veel succes bij alles wat je aanpakt!

    BeantwoordenVerwijderen